fredag 5 december 2008

Feber

Igår kväll tyckte jag att Folke var ovanligt gnällig och klängig och det visade sig att han hade nästan 38 grader, stackarn! Han åt ganska bra och somnade snabbt strax efter sju. Men sen har han varit vaken i natt.

Han har ropat på mig hur många gånger som helst och varit piggelin. Han har velat ha nappen och han har varit törstig. Han har även velat att jag ska sitta bredvid honom vilket jag snällt gjort eftersom jag trodde att han skulle somna fortare då. Han använde dock mig som samtalspartner och lät och tjattrade som bara den... han övade på hela ordförrådet och även på en massa djurläten. Bästa likheten var när han började jama som katten Sture. Suck! Jag var vaken mellan tolv och halv tre ungefär och är dödstrött idag! Folke vaknade pigg som en mört klockan sju men med feber - 38 grader igen - och är hemma från dagis idag. Så nu tittar vi på Teletubbies och Pingu för att få dagen att gå.

Ester hade en riktig vakendag igår. Hon sov på förmiddagen, men sedan var hon vaken mer eller mindre resten av dagen och kvällen. Hon var jättepigg och vaken igår kväll och ville inte alls somna. Hon var vaken till tolv och då tog ju Folke över...

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...