måndag 3 november 2008

Tradera...

... oj, oj, oj! Jag har en ny hobby och det är inte nödvändigtvis att köpa elle sälja på tradera. Bara att titta på vad för konstiga saker folk försöker sälja är fantastiskt roligt också.

Igår när jag surfade runt såg jag bla någon som erbjöd dörrskyltar till barnrummet som visade sig vara en bild som personen i fråga printade ut på sin skrivare och sedan laminerade. Utropspris 35:-

En annan intressant auktion var den där någon försökte sälja tygpåsen babybag (som man får gratis på BB med lite reklam och information - den såldes tom dock).

Behöver jag nämna att ingen hade lämnat några bud på någon av dessa två auktioner.

En häftig auktion däremot var den där 10 kg lego såldes. Där haglade buden!

Jag har dock inte bara tittat utan faktiskt köpt lite grejer också. Förutom tomtedräkterna till Ester och Folke har jag också köpt ett täcke och spetslakan till Esters vagga, sen budar jag lite på några Teletubbies-filmer till Folke. Vi får se hur det går med dem...

Idag ska jag försöka sälja lite också. Jag måste ju balansera mina utgifter med lite intäkter...

2 kommentarer:

Norrdalen sa...

Hej hej!

Halkade in här från nån annan blogg och döm av min förvåning när jag såg förlossningsbilderna.
mårten aka pvcraketen som han kallade sig på den tiden när vi körde lite motorcykel ihop.

Haha, coolt att jag halkade in på din blogg. Det var länge sen jag träffade Mårten, visste inte att han hade fru och två fina barn! Grattis! Hälsa honom gärna :)

Vänliga hälsningar från
Jannica (bikerbitch :))

Anonym sa...

Ja man kan hitta en massa märkliga saker som folk faktiskt vill ha!! Ex gamla biljetter o tidtabeller...
Just nu e jag irro på en säljare som "sälde ett nytt plagg" som inte var nytt. Jag har mejlat o skällt ut henne, hon har inte svarat ännu...kanske inte så konstigt. Hmmm

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...