fredag 19 september 2008

Hemma med Folke

Idag är Folke hemma från dagis. Han har varit hostig och lite småsnorig hela veckan - men inte sjuk. På mornarna har han varit hur pigg som helst, men fröknarna på dagis har sagt att han har börjat krokna framåt eftermiddagarna så helt pigg har han ju inte varit.

I morse var han jättetrött för det blev ganska sent igår. Vi fick middag hos mamma och pappa och var inte hemma förrän efter åtta - då hade Folke fått pyjamas och borstat tänderna innan vi åkte därifrån, så han somnade snabbt i bilen, men ändå. Det märktes på honom i morse att han var trött, så jag tyckte att det var lika bra att han var hemma och vilade lite.

Nu på morgonen har vi varit ute och gått. Det var evigheter sedan jag gick så långt i ett sträck. Det kändes skönt att jag orkade med det, såhär i 39:e veckan av graviditeten. Vi gick ner till ICA och handlade så mycket jag kunde släpa hem på vagnen och hem igen. Det tog drygt en timme och även om Folke inte somnade (som jag kanske hade haft en liten förhoppning om) så satt han stilla och vilade sig. Nu verkar han glad och nöjd och leker för sig själv och bryr sig inte att jag sitter vid datorn... (och det är ett gott tecken!)

Igår träffade jag Owe som är kvalitetsansvarig för vårt kommande tillbyggnadsprojekt en liten snabbis på em och fick lite papper av honom som vi kommer att behöva. Sedan åkte vi till Sollentuna och träffade Maria från Trivselhus och visade henne den blivande tomten. Vi satt och pratade med henne i närapå två timmar - hon var väldigt pratig - men det kändes bra. Hon hade bra idéer.

Vad vi har framför oss med tillbyggnaden är bla att återigen gå igenom offerten från byggarna och jämföra den med kvalitetsplanen så att vi säkerställer kvaliteten. Det är även det som Owe är till för att hjälpa oss med. Vad det gäller tomten så ska Mårten träffa en kille som jobbar åt kommunen nästa vecka och då får vi förhoppningsvis lite svar ang. hur vi kan gå vidare där också.

Och någon gång här mittemellan så kanske pyret bestämmer sig för att komma ut också...

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...