torsdag 18 september 2008

...bullar, bollar och en bulle i ugnen...


Sådärja! Då har man gjort klart dagsverket för idag. Nu är kanelbullarna klara och jag passade på att göra chokladbollar också när jag ändå var i bakar-tagen. Nu är det bara det tråkiga städandet i köket kvar.

Chokladbollar kan jag inte komma ihåg när jag gjorde sist, det var säkert tio år sedan. Men takterna satt i. Det är ju rätt så enkelt, mest kladdigt, och blir ju så gott!!

Huvudvärken kommer och går. Alvedon brus är det som funkar bäst och massor av vatten (och en och annan chokladboll hjälper nog också till att höja blodsockret?) Det känns bra att jag var nere på MVC igår och kollade blodtrycket + ev protein i urinen - allt var normalt. Ingenting tyder på att huvudvärken beror på havandeskapsförgiftning i alla fall. Det är säkert nåt dagis-virus som spökar i skallen. Vi har ju varit krassliga mer eller mindre alla tre sedan Folke började på dagis så det är ju inte helt otroligt!

Idag är det åtta dagar kvar tills beräknad förlossning. Jag undrar när pyret har tänkt att titta ut. Förut var jag så säker på att h*n skulle komma två veckor för tidigt (precis som Folke) men nu känns det som om jag nog kommer att gå över tiden... Jag känner ju ingenting.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...