onsdag 14 mars 2012

Onsdagsmys

Folke (främst) men också Ester har ett favoritprogram på Bolibompa: Labyrinten, som går på onsdagar kvart i sju. Så idag hade vi laddat!

Eftersom jag hade temadag på jobbet och därför inte undervisning enligt ordinarie schema och dessutom skulle till tandläkaren på e.m. kunde jag hämta barnen lite tidigare. Detta gjorde att hela kvällen tidigarelagdes något. Vi åt middag redan kvart över fem och efter det hoppade de i sina nattkläder. Med kuddar, täcken och gosedjur satt de sedan en timme innan Labyrinten börjar och tittade på Bolibompa.
Ester och katten Sara, Folke och hans lilla katt, med täcken och kuddar.
Folke ville inte bli med på bild...
...Ester däremot är en liten linslus!
I varje avsnitt utmanar tre barn Daidalos (Leif Andrée) och hans skapelser Taurus, Bulten och Mutter.
Nu sover båda två sött i sina sängar och jag ska koka mig en kopp te och njuta av lugnet. Mårten är iväg på nåt med jobbet och kommer senare...

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars liten Folke då! Han ser lite ruskig ut måste jag säga. Hoppas han blir bra snart!
Ja, då missade jag Klas H men det lät ju bra?! Jag är hemma med Rom-förkylnings-baciller...
Eva

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...