lördag 3 mars 2012

Mars... och nya tag

Oj oj oj vad bloggen har blivit eftersatt den senaste tiden. Så kan det vara. Därför kommer här en uppdatering av nåt slag och sedan ska jag försöka vara lite mer regelbunden med mina inlägg.

I dag är det lördag och Sportlovet närmar sig sitt slut. Jag har varit på landet några dagar med barnen och mormor & morfar. Pappa Mårten fick några dagar för sig själv hemma. Tyvärr hade Ester feber och var hängig men det var i alla fall mysigt att byta miljö. Det var ju ett tag sedan vi var på landet.

Ester gungar
Lek i kojan
mormor
 

pulka i den lilla snö som fanns kvar
 

Skattjakt
 
 
 
 
jag tar till vara på vårens första solstolar
lilla sjuklingen Ester och Kerstin
 

fika i solskenet
dockan Kerstin får ny blöja
sen är det dags att sova lite
mamma Ester och Kerstin
 

på skogspromenad till älgtornet
Ester blev så trött, så trött...
 

fika
mormor & morfar

mormor

Folke har fotat morfar
Farmor var på besök i början av sportlovsveckan. Vi var på bio. Folke och jag såg Mästerkatten i stövlarna (och sedan dess har han varit Mästerkatten) Ester, farmor och mormor såg Prinsessan Lillife, men de missade slutet för det blev så läskigt att de var tvungna att gå ut.
stor konst på köksgolvet
 
 
 
 
farmor får fläta flickan
 
 
Sedan min födelsedag och jag kom tillbaka från Spanien med eleverna har veckorna rullat på och nu är det redan mars och kanske, kanske är våren på väg. Melodifestivalen är i full gång - Andra Chansen i kväll - och Martin har varit och hälsat på några dagar.
Danspose...
...danspose...

...även Martin i danspose!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...