söndag 30 maj 2010

En av två

I går hade Benny i Bitar premiär på Boulevardteater. Vi i kören var där från halv tolv och gjorde oss hemmastadda. Uppsjungningen började tolv och sedan var det full fräs fram till fem. Klockan tre kom Kjälls Kapell, vår duktiga orkester. Vi hann gå igenom föreställningen två gånger innan vi fick paus för mat och tid att byta om och sminka oss. Föreställningen började klockan sju och det var nästan fullsatt i salongen.

Föreställningen gick jättefort. Första akten sa bara svisch och i pausen var det inte tid för annat än ombyte och nyladdning innan det var dags för akt två. Sen var det plötsligt slut!

Om det gick bra? Ja, jag tror det... jag har ingen aning. Det är som om hjärnan stängs av och man går på autopilot. Kul var det i alla fall och publiken applåderade och såg ut att uppskatta spektaklet.

Efteråt kände jag mig helt speedad och jag sov väldigt gott i natt...

I dag känns halsen lite ansträngd och jag låter lite hes men det blir nog bra efter dagens uppsjungning. I dag är det ju OK att "köra slut" på rösten...

Näe, dags att göra mig i ordning igen. I dag ska vi inte träffas förrän vid två. Förställningen börjar fyra idag. Sen är detta projekt över.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...