torsdag 7 maj 2009

Våtservetter?!?

Jag blir så förvånad när jag ser att nästan alla blöjbarnsföräldrar runtomkring mig använder våtservetter vid blöjbyte även när det finns rinnande vatten att tillgå. Det är en gåta för mig hur de föredrar att torka de små med våtservetter som innehåller en massa olika ämnen framför vatten!

Mina barn blir röda i rumpan varje gång jag av någon anledning tvingats använda våtservett att torka dem med. Och det faktum att de allra flesta fläckar går bort om man gnuggar med en våtservett säger rätt mycket om att de inte är särskilt milda mot barnens hud. Det man inte får bort med vatten - till exempel intorkad ketchup runt munnen - torkas lätt och snabbt av med en våtservett. Det tycker jag är lite läskigt!!

Och nu finns det våtservetter för frukten också - ofattbart!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...