onsdag 27 maj 2009

Det är inte var dag man

ringer 112...

Jag gjorde det igår och pratade med polisen.

Jag blev stoppad av två killar som stod på en busshållsplats. Eller, jag stannade helt sjävmant. De var väldigt trevliga och inte alls hotfulla och sa att de var från Tyskland men hade åkt från Oslo och nu behövde de pengar för att komma hem för deras bank-kort hade slutat fungera... De hade ingen telefon så de kunde ringa till banken och hade dessutom - sa de - en femåring i bilen.

Jag trodde först att de hade soppatorsk och erbjöd mig att åka och hämta en dunk bensin åt dem, men det visade sig att de ville ha cash... De skulle lämna en guldkedja i pant och sedan ta min adress och skicka tillbaka pengarna (och lite till) till mig när de väl kommit hem och då kunde jag skicka tillbaka guldkedjan till dem. Minst 1000 kronor ville de ha - go to cashmachine sa de.

ELLER HUR!!?!

Jag sa att jag tyvärr inte kunde hjälpa dem och ringde polisen när jag åkte därifrån. Polisen bad mig vända tillbaka för att hålla koll på dem och följa efter dem om de åkte iväg. Tyvärr hade de redan försvunnit när jag kom tilllbaka till platsen där de stog. Shit vad irriterande!

Och det värsta är att jag inte ens tänkte på att kolla vad det var för bil de hade, reg nr och sånt... Jag tror den var svart - det var mitt signalement... bra deckare jag skulle bli. De stod smart till dock - längst bak på busshållsplatsen så att man var tvungen att ställa sig framför dem när man stannade. Då är det inte så lätt att se registreringsnummer...

1 kommentar:

Holmsundarna sa...

Fy bubblan vad obehagligt. Vilken tur att du kom därifrån. Hoppas att ni har det bra...nu är det snart semester...Kram Eva

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...