onsdag 8 april 2009

spjälsängsfrossa

Eftersom lilla Ester börjar bli lite större än hon var innan så har det blivit dags att flytta ifrån babykorgen till en spjälsäng och eftersom Folke fortfarande sover i sin spjälsäng (1) och ännu inte känner sig redo för att sova i juniorsängen så fick vi hämta hem spjälsängen (2) vi haft stående hos mormor och morfar.

Eftersom vi behöver ha en spjälsäng hos mina föräldrar när Folke är där så köpte jag en ny säng att ställa dit av en mamma på Folkes dagis. Så nu finns det en spjälsäng (3) där igen.

Eftersom Ester numer även hon sover i spjälsäng och inte längre kan ha vagnsinsatsen som säng när vi är på landet så har jag köpt en säng på blocket till henne. Så nu kommer det strax att finnas två spjälsängar (4+5) där. En till Folke och en till Ester. Och eftersom den nya sängen går dessutom att göra om till en vanlig säng så småningom så den kändes som ett riktigt fynd!

Eftersom vaggan som Ester har haft som dagbädd även den börjar bli lite för liten för vår stora tjej så inhandlade jag en till spjälsäng (6)blocket att ha som dagbädd här på nedervåningen. Det blev en väldigt fin vit säng i metall som står redo som lekhage/viloplats till lillasyster. Vaggan ska få flytta hem till mormor och morfars vind igen och babykorgen har redan fått flytta tillbaka till farmors vind.

Summa summarum blir alltså tre spjälsängar hemma, två på landet och en hos mormor & morfar. Galet!

2 kommentarer:

Vänta lite! sa...

Ojoj, vad ni handlat sängar! :-D Ser gärna en bild på varianten som man gör om till vanlig säng! :-)

Unknown sa...

Jag har den på landet men lovar att försöka komma ihåg att ta en bild nästa gång vi är där. Det är en IKEA Leksvik, men den sälja inte i Sverige. Han jag köpte den av hade köpt den på IKEA när han bodde i Turkiet...

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...