onsdag 8 april 2009

Peanut

Nu har vi varit och sett Jeff Dunham på Kistamässan och det var många gånger bättre än vad jag hade förväntat mig. Hans karaktär Peanut (se honom här) är min absoluta favorit. Jag skrattade så jag grät när han var på scen. Men även de andra karaktärerna som var med idag är fantastiskt bra:
José, Jalapeño on a Stick,
Walter
, Bubba J och framförallt Achmed the Dead Terrorist. Om du har missat honom måste du kolla in det här klippet med honom på YouTube. Or... I'll Kill You!!

Det Dunham och hans sidekick guitar man gjorde så bra var att de hade anpassat hela föreställningen till att de var i Stockholm, Sverige och hade med en massa svenska företeelser i skämten.

Achmed såg sig själv göra reklam för IKEA där han istället för att skrika I'll Kill You! skriker I-KE-A! Att Annika Östberg blivit förflyttad till ett svenskt fängelse från USA nämndes också, liksom ABBA, vikingarna, Vasaskeppet mm. Lättförtjänta punch lines kan tyckas - javisst är det så - och det hade kunnat bli töntigt och patetiskt men funkade såå bra!!!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...