torsdag 14 oktober 2010

Vård Av Barn - blod och smink

Uttrycket VAB finns inte längre i Försäkringskassans vokabulär - det heter tillfällig föräldrapenning - men i dagligt tal så vabbar man fortfarande.

Ester är snorig och hostig och hemma från dagis. I går var hon hos mormor, idag delar jag och Mårten på dagen. Han var hemma på förmiddagen och jag nu på eftermiddagen. I morgon är jag hemma hela dagen.

Just nu sover hon. Hon målade med tuschpennor på förmiddagen. De är barnvänliga och lätt att tvätta bort om det ritas på fel ställe. Ester har en förkärlek för att rita på sina händer och armar (kommer hon tatuera sig månne när hon blir äldre?) och somnade innan vi hade tvättat av henne all färg - sittandes i sin lilla TVstol efter att ha sett ca 15 sekunder av Pippi Långstrump...

Nyss när jag var inne och tittade till henne undrade jag var blodet kom ifrån... men det var inte blod utan brun tusch som hon gnuggat av sig från händerna runt ögonen. Lite tårvätska räckte för att lösa upp färgen - så nu är hon "målad" även runt ögonen...

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...