tisdag 20 oktober 2009

Mycket lyckligare nu

Det finns många fördelar med att rensa sin garderob, men nackdelen är att man inte har så mycket kläder kvar att sätta på sig. Jag har sedan i somras gjort två stora utrensningar och även om jag nu tappat det mesta av mina gravidkilon (tack för det GI-metoden) så är jag ännu inte riktigt fit for fight och kan komma i alla byxorna från förr...

Om vi, som varit fallet nu, inte har tvättat på ett tag så tar kläderna bokstavligen slut i garderoben! Främst är det överdelar och toppar som jag saknar.

Så idag, när Mårten (som var hemma och hade Folke hemma från dagis idag) behövde några timmars lugn och ro för att kunna jobba lite (tisdagar är ju hans jobbdag) så tog jag med mig ungarna och min mamma till Stinsen och shoppade lite!

Vilken lycka! Jag hittade faktiskt flera plagg som var värda att investera i. Oftast brukar man ju inte hitta nåt alls när man avsätter tid till att handla. På Dea hittade jag en svart manchesterkjol för vardagsbruk.

Dea har blivit en riktigt bra affär tycker jag. Förut var det bara trångt och fullt av tantkläder - och jag tror inte att det enda som har förändrats är jag - nu är det mycket rymligare (i alla fall i Stinsen) och även om det finns en hel del tantkläder fortfarande så finns det även en hel del som en ungdomlig 35-åring kan tänkas använda!
kenyit
Sedan hittade jag två toppar (likadana men olika färger - för jag gillade dem så mycket), en stickad (!!) klänning och ett långt linne som funkar bra som underklänning till den stickade. Detta var på Lindex. Både där och på Dea fick jag 25% rabatt - det är bra att spara på kuponger!

Shoppingrundan avslutade jag på H&M där jag hittade en grå tunn kofta som funkar bra att ha över Lindex-topparna.
duit
Att jag dessutom impulsköpte ett par (dyra) bruna stövlar på Scorett förra helgen gör att jag är helt pank men mycket lyckligare! sengihnampakgigi

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...